Friday, April 25, 2008

jualan botoi pertama...


tak sangka.. saya berjaya jual botoi setelah 20tahun lebih melupakan bidang tersebut..

rm169.70 kalau dulu jumlah ni saya boleh buka kedai yoyo...dan boleh beli pistol betul2 untuk sambutan hari raya...kalau dulu la...itu hasil jualan botoi yang pertama....saya panggil orang yang nak beli botoi tu mai rumah saya, dia Cina bukan India so kita panggil dia Cina botoi...head, block dan outlet exzos enjin sr20 saya dulu...saya jual...perhhhhhh semangaatttttttt.... jualan pertama semenjak menjadi Melayu botoi...keesokannya ada interview kat kilang di Kulim Hi tech...rasa macam tak mau pi interview la, jadi Melayu botoi lagi best nampak gayanya...

Yes padan muka mamat yang nak interview saya tu....mesti dia tunggu.....saya tak pi pun interview....saya pi Sg Petani.....kedai potong.....oh indahnya suasana kat situ....sungguh harum bau minyak dari enjin2 scrap di situ.. saya bagi kad Gunma Doriftu kat pekerja di situ..."ada kontena mau turun kasi tau saya ok...satu kontena barang scrap saya nak beli"..."berapa satu kontena mau jual sama saya"...haaa rm80,000..isk..isk..ok la babai..

baru saya tau...mahal jugak barang scrap ni ya...menyesal tak pi interview tadi....

errr....tak menyesal, tak menyesal nanti kerja kilang kena meeting tiap2 pagi, balik lambat 3-4 jam, gaji tak naik takpa tapi kerja kita boss kata orang lain yang buat..orang lain tak pa tapi bangsa lain...tu tak boleh...jadi Melayu Botoi lagi best..takda sale saya juai cokelat mentalk kat budak2...

1 comment:

me said...

Tahniah Mat amin,setiap langkah kejayaan bermula dari keinginan yang tak terbatas sehingga cakerawala yang berkisar menghasilkan kosmos-kosmos baru di ruang angkasaraya.